Monique en Dennis: onze mensen afdeling Huur en Beheer

“De persoonlijke communicatie met huurders is belangrijker dan ooit.”

Monique van de Craats en Dennis Custers maken delen uit van Huur & Beheer. Een afdeling binnen Daelmans Vastgoed die veel meer doet dan alleen ‘debiteuren en crediteuren’. Naast Monique en Dennis bestaat het team uit Christiane Ploem, Mick Hoeppertz en Linda Köhlen. Huur & Beheer vervult een sleutelrol in de dagelijkse communicatie met huurders. Die communicatie verloopt voor een groot deel via de speciale huurder telefoon. Deze wordt een aantal uur per week opgenomen door Monique en Christiane. “Huurders vinden het prettig dat ze door ons persoonlijk te woord worden gestaan.”

Zowel Monique als Dennis begonnen in september vorig jaar aan hun nieuwe baan bij Daelmans Vastgoed. Nu zijn ze collega’s op de afdeling Huur & Beheer, waarbij ieder zijn eigen specialismen heeft. Monique heeft jarenlang ervaring in het vastgoed en houdt zich bezig met de crediteurenadministratie en de service- en  stook afrekeningen. Dennis werkte lange tijd bij een groot deurwaarderskantoor en is bij Daelmans verantwoordelijk voor de uitvoering van het debiteurenbeheer.

Oplossingsgericht

De gevolgen van de coronacrisis merken Monique en Dennis dagelijks in hun werk. Dennis: “Mensen lopen huurachterstanden op, bijvoorbeeld omdat ze hun baan zijn verloren. Je probeert dan zo goed mogelijk te luisteren en mee te denken. We willen niet dat onze huurders nog dieper in de problemen komen, maar samen tot een oplossing komen. Dat is voor mij de grootste uitdaging in deze tijd.”

De telefoon is voor Dennis misschien wel zijn belangrijkste tool. “Huurders hebben liever dat ik ze bel in plaats van mail”, legt hij uit. “Een mailbericht is heel direct. Dat kan nog wel eens verkeerd overkomen. Een telefoongesprek is veel persoonlijker. Je kunt je boodschap op de juiste toon overbrengen.”

Veel afwisseling

“Mijn baan is geen standaard financieel-administratieve functie”, vertelt Monique. “Er zit heel veel afwisseling in en dat maakt het zo leuk. Natuurlijk ben je met vaste werkzaamheden bezig zoals facturen inboeken en betalingen doen. Maar juist die Huur & Beheer telefoon zorgt voor veel diversiteit. Je krijgt telefoontjes over de meest uiteenlopende onderwerpen: van een huuropzegging tot een verstopping van de gootsteen. Mensen willen hun verhaal kwijt: wij zijn er om te luisteren. Vooral oudere huurders pakken liever de telefoon.”

Familiaire sfeer

Huurders met vragen of problemen, vinden bij Monique, Dennis en hun collega’s altijd een luisterend oor. Die persoonlijke benadering is kenmerkend voor Daelmans Vastgoed, ook als werkgever. Monique: “Ik ben hier echt in een warm bad terechtgekomen. De sfeer is familiair en informeel.” Dennis knikt instemmend: “Je wordt op alle vlakken optimaal gefaciliteerd als medewerker. Bij Daelmans heerst een prettige, open cultuur waarin alles bespreekbaar is.”